Scenariusz zajęć grupowych - Nad stawem

by - marca 11, 2019

Dzieci na zajęcia indywidualne bardzo chętnie zapraszają wiosnę, więc czas by zagościła również na zajęciach grupowych. Przygotowałam scenariusz, w którym razem z małymi odkrywcami bawimy się nad stawem. Poniżej dzielę się z Wami moim konspektem.

Photo by Eric Muhr on Unsplash

Nad stawem

Potrzebne materiały: rybki i wędki z magnesem, piosenka „Była sobie żabka mała”, tamburyno.

1. Rozgrzewka
Nauczyciel rozkłada na stoliku rybki. Dzieci kolejno łowią po jednej rybce i przekazują sobie wędkę. Każda rybka ma zadanie do wykonania: obliż usta, kląskaj jak konik, policz zęby na górze, policz zęby na dole, pomaluj sufit językiem, umyj górne zęby, umyj dolne zęby, narysuj kropki na suficie, pomasuj prawy policzek, pomasuj lewy policzek, pomachaj językiem jak wahadełko itp.

2. Kwiaty
Dzieci (kwiaty) ustawiają się w rozsypce i kucają na dywanie. Na sygnał nauczyciela kwiaty zaczynają rozkwitać (dzieci powoli wstają i rozkładają szeroko ręce na boki) i robią głęboki wdech. Następnie nadchodzi noc, a pąki składają płatki (dzieci kucają na wydechu i składają ręce nad głową)

3. Bocian i żaby
Nad stawem przechadza się bocian, który chce zjeść żabki na śniadanie. Logopeda włącza piosenkę „Była sobie żabka mała”, do której dzieci tańczą lub maszerują swobodnie. Gdy piosenka zamilknie dzieci zatrzymują się w bezruchu. Bocian (logopeda) przechadza się pomiędzy dziećmi i „zjada” każdą żabkę, która się poruszy.

3. Żabia mowa
Dzieci (żabki) siadają w kole. Logopeda wybiera jedno dziecko, które zostaje bocianem i siada w środku koła z zamkniętymi oczami. Nauczyciel wyznacza jedną żabkę, która mówi „kum kum” poprzez dotknięcie jej ramienia. Zadaniem bociana jest odgadnięcie, która żabka się odezwała. Następnie do koła wchodzi osoba, która mówiła „po żabiemu”.

4. Kaczki w jeziorze
Logopeda wybiera jedno dziecko z grupy, które będzie mamą kaczką (wybrane dziecko trzyma w górze rękę). Cała rodzina kaczek maszeruje swobodnie. Na jednokrotne uderzenie w tamburyno wszyscy zatrzymują się a mama kaczka pokazuje zabawną pozę, którą dzieci kaczki naśladują. Dwa uderzenia w tamburyno oznaczają wznowienie marszu, a mama kaczka wybiera następną osobę.

5. Karpie i szczupaki
Prowadzący dzieli dzieci na dwie grupy – karpie i szczupaki, po czym każdej grupie przypisuje określony dźwięk: karpie to szybkie uderzenia tamburyna, a szczupaki wolne (różnicujemy tempo). Następnie grupy stają po przeciwnych stronach sali. Gdy prowadzący gra na tamburynie szybko na środek jeziora wypływają karpie, natomiast gdy gra wolno karpie wracają na swoje miejsce, a wypływają szczupaki.

6. Odpoczynek
 Dzieci kładą się na trawie (dywanie) tuż obok stawu i w ciszy wsłuchują się w dźwięki otoczenia (tykanie zegara, kroki za drzwiami itp.). Po 2-4 minutach wszyscy siadają w kole i dzielą się swoimi spostrzeżeniami, co „w trawie piszczy”.

Uwaga! Gotowy zestaw drewnianych rybek do łowienia można zastąpić filcowymi rybkami wykonanymi własnoręcznie lub wydrukowanymi z TEGO szablonu na kolorowym papierze. Wędkaę zastąpi patyczek z przywiązanym magnesem.

Podobne posty

0 komentarze