Logopedyczna choinka
Ubieranie choinki to jedno z ulubionych świątecznych zajęć wszystkich dzieci. Dlaczego więc nie wykorzystać tego motywu podczas ćwiczeń w gabinecie? Dzisiaj pokażę Wam jak w prosty sposób, bez użycia specjalistycznych narzędzi czy drogich materiałów wykonać logopedyczną choinkę do ćwiczeń artykulacyjnych, odczytywania sylab, układania sekwencji i czego tylko dusza zapragnie.
Potrzebne materiały:
- kolorowy brystol
- nożyce
- klej
- laminator i folie
- rzepy
- ewentualnie flamaster do zapisania wyrazów/sylab
Pierwszym krokiem jest wycięcie i przyklejenie choinki. Możecie narysować własny wzór lub wykorzystać jeden z udostępnionych w sieci. Moja choinka pochodzi ze strony dzieciakiwdomu.pl. Następnie należy wyciąć bańki (odrysowane od korka) lub inne ozdoby świąteczne oraz gwiazdę.
Teraz wystarczy wszystko zalaminować i przykleić rzepy do ozdób (jedna część) i choinki (druga część rzepa). Jeżeli tak jak ja nie macie pod ręką mocnego kleju, a choinka jest Wam potrzebna "na wczoraj" wykorzystajcie zamiast rzepa taśmę dwustronną ☺. Jest to rozwiązanie prowizoryczne i nie utrzyma się zbyt długo, jednak w kryzysie każdy pomysł się liczy.
Moja choinka jest uniwersalna, wykorzystuję do niej zabawę "zgadnij o czym myślę" - opisuję dziecku przedmiot/zwierzę/zjawisko itp., a dziecko próbuje odgadnąć co to jest, np. mieszka w zoo, jest bardzo duży i ma długą trąbę. W przypadku młodszych dzieci wprowadzam drobną modyfikację - rozkładam przed dzieckiem zestaw obrazków zawierających ćwiczoną głoskę, a następnie opisuję jeden z nich. Możecie również przeprowadzić konkurs zadając sobie na wzajem zagadki, a wygrywa ta osoba, która przyczepi na choince więcej bombek swojego koloru. Oczywiście zwycięzca przyczepia na czubku gwiazdę!
Możecie również przygotować sobie choinkę do ćwiczeń konkretnych głosek/sylab zapisując na bańkach materiał wyrazowy przed zalaminowaniem.
0 komentarze